بی‌توجهی ورزشکاران به بهداشت دهان و دندان

این ورزشکاران در ۲۵ رشته ورزشی مختلف شرکت داشتند، ۹۵ نفر آنها در ماده‌های مختلف رشته دوومیدانی ، ۳۸ نفر آنها در بوکس و ۳۱ نفر در ورزش‌ هاکی فعالیت داشتند. این افراد از نظر بهداشت دهان و دندان معاینه شدند.

 

محققان دریافتند که وضعیت بهداشت دهان و دندان این ورزشکاران زیاد مناسب نیست و ۵۵ درصد آنها دندان خراب دارند. بیش از سه چهارم این افراد دچار التهاب لثه بودند که ۱۵ درصد آنها دچار عفونت بافت‌های محافظ دندان بودند.

 

42 درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند ، اظهار داشتند که به دلیل مشکلات ناشی از دهان و دندان اذیت می‌شوند و ۲۸ درصد از این افراد بیان کردند که کیفیت زندگی آنها تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرد.

 

حدود یک پنجم ورزشکاران معتقد بودند که بهداشت دهان و دندان بر کارایی آنها تاثیرگذار است. حدود نیمی از این ورزشکاران در سال گذشته برای معاینه دندان به دندانپزشک مراجعه نکرده بودند و ۸٫۷ درصد آنها اظهار داشتند که هرگز به دندانپزشکی نرفته‌اند.

 

پروفسور نیدل من می‌گوید: بهداشت دهان و دندان در کارایی ورزشکاران موثر است. این بسیار شگفت انگیز است که بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای که زمان زیادی را صرف بالا بردن توانایی‌هایی فیزیکی خود می‌کنند، به اندازه کافی به بهداشت دهان و دندان خود توجه نمی‌کنند. این مساله کارایی آنها تاثیر منفی می‌گذارد . معاینه دهان و دندان باید جزو مراقبت‌های پزشکی ورزشکاران حرفه‌ای باشد. اگر ما بخواهیم به ورزشکاران کمک کنیم تا کارایی خود را افزایش دهند باید بهداشت دهان و دندان آنها را افزایش دهیم و با راهکارهای خاص از مشکلات و بیماری‌ها در این زمینه جلوگیری کنیم.

 

بیماری‌های دهان و دندان باعث ایجاد درد، ورم، کم شدن اعتماد به نفس و کم شدن کیفیت زندگی می‌شوند. ضعیف بودن بهداشت دهان و دندان در ورزشکاران به دلیل خوردن کربوهیدرات زیاد و کم بودن کارایی سیستم‌ ایمنی به دلیل ورزش شدید است. همچنین کمبود آگاهی در زمینه ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و کارایی ورزشکاران در این مساله بی‌تاثیر نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:بی‌توجهی, بی‌توجهی ورزشکاران به بهداشت, دهان ,دندان,دوومیدانی ایران,دوومیدانی گتوند, | 14:7 | نویسنده : روابط عمومی هیئت دو ومیدانی |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.